FAR har lanserat kampanjen “Världens tråkigaste jobb” för att väcka uppmärksamhet, utmana fördomar och skapa intresse för revisorsyrket. Konceptet är en del av den marknadskampanj som FAR påbörjade sommaren 2024 för att få fler unga att söka sig till yrket.
För snart ett år sedan startade FAR en kampanj i sociala medier för att öka kännedomen om vad en revisor gör och attrahera fler att söka sig till yrket. Nu tar FAR nästa steg och lanserar ett uppdaterat kommunikationskoncept som tar ut svängarna – med självdistans, nyfikenhet och humor.
– Genom det nya konceptet "Världens tråkigaste jobb" vill vi väcka uppmärksamhet, utmana fördomar och skapa intresse för yrket hos nya målgrupper – särskilt studenter och unga i början av sin karriär, säger Pernilla Halling, kommunikationschef på FAR.
Den nya kampanjsidan www.varldenstrakigastejobb.se lyfter yrkets oväntade sidor och visar på bredden och det sociala i revisorsrollen. Kampanjen löper över tre år och kampanjsidan kommer successivt fyllas på med mer innehåll.
– Vi hoppas att du som medlem också vill ta del av och sprida det nya innehållet – och hjälpa till att visa att revisorsyrket är allt annat än tråkigt – om du fattar grejen, säger Pernilla Halling.